ایران باستان, ساسانیان

بهمن جادویه که بود؟

بهمن جادویه

بهمن جادویه که بود؟

بهمن جادویه
فیل های جنگی در ارتش ساسانیان نقش مهمی داشتند

11 دیدگاه در “بهمن جادویه که بود؟

  1. آرش گفت:

    خب بهمن قاتل حرفه‌ای (اساسین) شد، ولی آدم می‌فرستاد. دولتی نبود، ولی قلعه‌های دورافتاده‌ای بودند که مستقل بودند. از جلوی پرده کنار اومد و رفت پشت پرده.
    چون دیگه زیاد بودن عربا هی زیادتر می‌شدند!

  2. امید گفت:

    خوبه آدم سرگذشت ژنرال های کشورش رو بدونه که دروغ به خوردش ندهند
    یکی مثل این که میخوان بین مذهب و ملیت اختلاف بندازن (که مذهب بحثش با فتوحات خلفا و لشکرکشی هاشون جداست)

  3. امید گفت:

    خب بهمن جادویه در نبرد نهاوند از دنیا رفته بود بعد مسخره است یک عده ای سودجوی فرصت طلب دروغگو سریع خواستن ربطش بدن به ابن ملجم مرادی که ضایع شدند

    1. ابولولو گفت:

      درود خدا بر ژنرال ها و اسطوره های ایرانی که فردوسی بزرگ یاد بیشترشون رو گرامی داشته

  4. محمد اشراقی گفت:

    مرادی عربی نیست این ملجم حتی اگر بهمن جادوگر هم نبوده باشد حتما غیر عرب ( کرد یا لر یا طبری ) بوده چون فامیلی مرادی عربی نیست

      1. محمد اشراقی گفت:

        عرب ها فامیلی اینطور اسم آخرش ی باشه نمیزارن

  5. محمد اشراقی گفت:

    مرادی عربی نیست

  6. سندباد گفت:

    ته مانده ی اعراب را باید از ایران بیرون راند.
    ما نسل ساسانیانیم،ما خرمدینانیم و از زرتشتیانیم،ما از نسل بهزاد و ابومسلم هاییم…این خاک ،تن ایرانیان را در بر دارد که همیشه برای برگشت به دوره ی پرشکوه ساسانی مبارزه کردند.

    1. مرد ممکن گفت:

      در واقع باید به تاریخ پر از شکوه و شجاعت خود افتخار کنیم و مهم تر از آن به آگاهی خود ببالیم.
      نگاه تعصبی، کور کورانه، چشم و گوش بسته و همراه با عدم آگاهی از تاریخ و حکمت و منطق ایرانی خلاف واقع، حقیقت و رسم ایرانی است.
      ایران برآمده از مردمانی متنوع و متفاوت در قوم، فرهنگ و سبک زندگی است پس از تمام نظایر و دیدگاه ها بنگریم.
      در ضمن تاریخ و تمدن ایران همواره در حال تکامل در خط راستین الهی است و عدم پیشرفت یا بی تفاوتی به حقایق جهانی را نمی پذیرد و نسبت به آن واکنش و بازخورد نشان می دهد.(چه در ۱۵۰۰ سال پیش و چه در حال سال ۱۴۰۵)

  7. یحیی زاده سعید گفت:

    درود
    ایران در ۱۲۰۰۰ سال قبل طبق سنگ نبشته ها و لوح های کشف شده و ثبت شده در آثار تکاملی تاریخ جهان از تمدن و فرهنگ پیشرفته که شامل گیربکس و سلاحح های نظامی پیشرفته مانند ارابه و تیر کمان و منجیق بر خوردار بودند اما هرگز در هیچ جای تاریخ نمی بینید که آغاز گر جنگ باشند. اما با تمام توانایی جنگی ملت ایران و خونسرد بودند یعنی باندازه پیشرفت در تمدن. در زمینه فرهنگ نیز پیشرفته بودند .پس حمله تازیان و بربرها و مغولها و یونانیان و هندی ها و افغان و روس‌ها به ایران
    در طول تاریخ بسیار غم انگیز و ناراحت کننده است و متاسفانه صفات و خوی سلطنت طلبی فرزندان بعضی پادشاهان ایرانی هم مسبب جنگ و هجوم به کشور ایران شدند .تضاد طبقاتی و ظلم و ستمی طبقه کارگری و زحمت کش جامعه توسط سلاطین حکومت‌ها. پدر مردم را در او رده بودند و مردم خودشان با مهاجمین همکاری میکردند
    و همچنان این تراژدی بر س کشور سایه افکنده . جای بسی تأسف است که تا کنون حکومتی مردمی ایرانی سرکار نیامد .

دیدگاهتان را بنویسید